• My-Turn konceptet

    Styrker dine medarbejders sundhed, trivsel og produktivitet

  • 2 forskellige forløb på henholdsvis 3 eller 4 måneder

    Alle forløbene indholder følgende: 1 opstartsmøde, 2 ugentlige fælles fysiske aktiviteter, 1 ugentligt samtale

  • Foredrag om:

    Stress, den snigende dræber - for virksomheder, organisationer og privatpersoner

  • Kostvejledning & vægttab

    360 grader kostanalyse og forslag til forbedringer

Derfor skal du motionere

De fleste ved, at de skal motionere og her får du nogle specifikke grunde til, hvorfor du skal i gang.

Som nævnt i artiklen, om varigt vægttab, skal du motionere, fordi det er den direkte vej til bedre sundhed, men har mindre betydning for dit vægttab, hvis du kun motionere 2-3 gange om ugen.

Ved at motionere regelmæssigt får du:

  • Lavere blodtryk
  • Bedre insulinfølsomhed (lavere risiko for diabetes II)
  • Bedre forbrænding

Men også at fedt lagrer sig under huden, som det skal, i stedet for at lagre sig omkring dine indre organer, hvor det er farligt.

Derudover vil du generel oplevet at du sover bedre, har et bedre humør og mere energi, når du har været i gang i 3 – 4 uger.

Ved regelmæssige motion nedsætter du bl.a. risikoen for div. hjerte/kar-sygdomme, diabetes II og kræft.

Mange oplever, at det kan være svært at komme i gang, men også at blive ved, når motivationen efter et par uger falder. Jeg kan hjælpe dig med at komme i gang og med at holde motivationen oppe.

Derfor er det en god idé at melde dig til et forløb på 12 eller 16 uger, så du kommer godt i gang og får de gode vaner.

Du kan læse mere om forløbene her: Forløbene

Læs også artiklerne om:
Varigt vægttab
Årsager til overvægt og fedme

Tilmeld dig vores nyhedsmail

Tilmeld dig vores nyhedsmail

Tilmeld dig vores mailliste og modtag de seneste nyheder og opdatering fra vores team.

Du er nu tilmeld vores nyhedsmail - Tak for tilmeldingen